انتخابات

رئیس جمهور اوکراین با تغییر موضع قبلی خود، گفت که کی‌یف تنها از طریق میانجی قادر به مذاکره با مسکو است و از آمریکا خواست مجوز حمله به خاک روسیه را برای کی‌یف صادر کند!

زلنسکی: مجوز حمله به اهداف نزدیک مرز روسیه مشکل ما را حل نمی‌کند!

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ممنوع کرده است، در تازه‌ترین اظهار نظر، گفت که کی‌یف تنها از طریق میانجی قادر است با مسکو وارد مذاکره شود.

زلنسکی که با «فیلادلفیا اینکوایرر» صحبت می‌کرد، بر این باور است که اوکراین برای مذاکره با روسیه، به‌دنبال الگویی مشابه توافق کریدور غلات است که به طور غیرمستقیم و با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه حاصل شد. در آن مذاکرات، ترکیه و سازمان ملل مسئولیت مذاکره با اوکراین و سپس امضای قرارداد متعاقب با روسیه را برعهده گرفتند که به دو توافق مشابه منجر شد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: اوکراین و شرکای غربی‌اش تعاریف متفاوتی از پیروزی دارند. غرب می‌خواهد که مانع دستیابی پوتین به فرصتی برای اشغال کامل اوکراین شود و متجاوز را سر جایش بنشاند. معتقدم که آنها همین حالا هم این موضوع را پیروزی می‌دانند. این تفکر که ما قلمروی‌مان را تسلیم کنیم، مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با این ادعا که بدون داشتن ضمانت امنیتی، حمله روسیه به اوکراین تکرار خواهد شد، گفت: از نظر اوکراین اما پیروزی یعنی ممانعت از ویرانی کامل هرآنچه به اوکراین تعلق دارد و مهم‌تر از همه، گرفتن تضامین امنیتی بلندمدت اقتصادی و نظامی است. ما برای امنیت اقتصادی باید در اتحادیه اروپا و برای امنیت فیزیکی در ناتو باشیم!

رئیس جمهور اوکراین اذعان کرد که تلاش‌های اوکراین در جنگ تحت‌الشعاع کاهش نیرو قرار گرفته است. وی همچنین مدعی شد که این کاهش نیرو در حالی است که مسکو پرسنل بیشتری از دست داده است!

وی با تاکید بر مشکلی که بمب‌های «سُرشی هدایت‌شونده» نیروی هوایی روسیه برای اوکراین ایجاد کرده است، افزود: با این حال، جنگ کنونی جنگی متفاوت و نبرد فناوری است و هر طرفی که فناوری پیشرفته‌تری داشته باشد، می‌تواند پیروز شود.

زلنسکی در ادامه درخواست‌های خود از حامیان غربی‌اش، از آمریکا خواست تا به کی‌یف اجازه دهد تا از تسلیحات نقطه‌زن دوربرد علیه پایگاه‌های هوایی مستقر در خاک روسیه استفاده کند.

رئیس جمهور اوکراین با این ادعا که از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از کی‌یف تا رسیدن به پیروزی اطمینان دارد، اضافه کرد: مجوز حمله به اهداف نزدیک مرز (روسیه) مشکل ما را حل نمی‌کند. این حملات صرفاً پیشروی تاکتیکی است نه راهبردی!

وی همچنین با ابراز اطمینان «کمتر» نسبت به عزم کشورهای اروپایی برای حمایت از اوکراین خطاب به آنها گفت: اینکه با یک دست به اوکراین کمک کنید و با دست دیگر با پوتین دست بدهید، غیرممکن است!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.